APPly winnaar Gelderland Arbeidswijs 2017
APPly van Tom Salemink uit Doetinchem is de winnaar van Gelderland Arbeidswijs 2017. Met Gelderland Arbeidswijs zoekt de provincie nieuwe ideeën voor de arbeidsmarkt van morgen. APPly is een app die werkgevers en werkzoekenden matcht op drijfveren, passies en ambities.
Gelderland Arbeidswijs
Gedeputeerde Michiel Scheffer: ‘De arbeidsmarkt verandert razendsnel door digitalisering en robotisering. Meer dan 10% van de huidige banen bestaat over 10 jaar niet meer. Het gat tussen onderwijs en arbeidsmarkt wordt steeds groter. 3 op de 4 bedrijven kan geen goed geschoold personeel vinden, terwijl er te veel mensen aan de kant staan. Met Gelderland Arbeidswijs zoekt de provincie nieuwe oplossingen voor de arbeidsmarkt van morgen. We willen alle talent benutten. En er is heel veel talent in Gelderland!’
Anders Leren en Werken
Het thema van 2017 is: ‘Anders leren en werken, hoe doe je dat?’ Van de 39 inzendingen bereikten er 5 de finale: ACT (Arnhem), APPly (Doetinchem), Faalbokaal (Arnhem/Tiel), Click2Connect (Beuningen), OR (Arnhem). Zij ontvingen €2000 om hun idee verder uit te werken. Tijdens de finale verrasten de finalisten de jury (onder leiding van Lodewijk van der Borg van Kaak Groep) met inspirerende pitches. De winnaar ontvangt de hoofdprijs van €10.000 en professionele begeleiding bij de doorontwikkeling van zijn idee.
APPly: briljant in zijn eenvoud
APPly maakt van werkzoekenden een talentprofiel. Hierin komt niet alleen het cv terug, maar ook de ‘soft skills’ zoals passies en drijfveren. De app matcht het profiel niet alleen op opleiding en ervaring, maar ook op drijfveren, passie en ambities. Tom Salemink: ‘Met APPly geven we werkzoekenden de kans om hun talent in te zetten en bedrijven de kans dit talent te vinden. We kijken niet naar wat je weet, maar wat je wilt en wat je kunt’. Met de hoofprijs wil hij een pilotproject in de Achterhoek opzetten met gemeenten als launching customer. De jury is onder de indruk van APPly: ‘Een organisatie is een groep mensen die iets met elkaar willen bereiken. Bedrijven worden steeds meer communities die waarden met elkaar delen. Matchen op deze waarden is briljant in zijn eenvoud.’
Bron: provincie Gelderland