Onverwachte Hoek uitgelicht
In de Achterhoek zitten volop innovatieve bedrijven met uitdagende functies. Het wordt steeds meer een uitdaging om daarvoor genoeg en gekwalificeerd personeel te vinden, met de krapte op de arbeidsmarkt en vergrijzing van inwoners. Daarom startte de Achterhoek in 2021 gezamenlijk – ondersteund door ondernemers, organisaties en overheden in de regio – de arbeidsmarktcampagne Onverwachte Hoek. Om de broodnodige werknemers van buiten de regio aan te trekken.
‘Kom leven in de Achterhoek’ luidt de boodschap, om daarmee jonge nieuwe inwoners te enthousiasmeren voor wonen en werken in de groene, innovatieve regio. Mirjam Koster, boardlid 8RHK ambassadeurs dat de campagne host: “Met de campagne zetten we de schijnwerper vol op de Achterhoek als aantrekkelijke werk- en woonregio. Het verbindt (potentiele) nieuwe werknemers en inwoners, dat zien we terug in de cijfers, daarom verlengen we met overtuiging de campagneperiode. Ook hier blijkt onze kracht van samenwerken in de regio.” Onverwachte Hoek is een initiatief van 8RHK ambassadeurs, breed ondersteund dus vanuit de regio: ondernemers, maatschappelijke organisaties en Achterhoekse gemeenten. “Veel mensen hebben een verkeerd of niet compleet beeld van de Achterhoek”, vertelt projectleider Amy van der Werff. Dit en meer staat in het artikel ‘Onverwachte Hoek en De Graafschap: Samen de Achterhoek promoten’ in het magazine van Oost-Gelderland Business dat net uit is.
Lees ook onze eerdere nieuwsberichten over de start van de campagne en over het Premium Partnership met de Graafschap.